New York eddig ellenállt és nem engedte be a városba az olcsó árakkal operáló Walmart áruházat. A Nagy Alma diszkont árakra éhező polgárainak így New Jerseybe, White Plainsbe vagy Garfieldba kell utazniuk egy jó kis shoppingolásért. Az adatok szerint a távolság nem akadály, hiszen a New Yorkiak tavaly 165 millió dollárt költöttek el a diszkontláncnál. A Walmart azt szeretné, hogy a városvezetés felismerje milyen sokat veszít azzal, hogy elutasítja az áruház alapítás ötletét. Számításaik szerint több millió dollárt és munkahelyek százait. Meggyőző kampányukhoz még a sztártanácsadót, Bloomberg polgármester egykori kampányfőnökét, Bradley Tuskot is felkérték közreműködőnek.

A New Yorki szakszervezetek és szövetségeseik azonban továbbra sem kérnek a Walmartból, és a városvezetés egyelőre velük ért egyet. A szakszervezetek szerint a Walmart kizsákmányolja a munkavállalóit. Minimálbérért dolgoztatja őket, akiknek így esélyük sincs kitörni a szegénységből. Ez pedig destruktív modell, hiszen arra kényszeríti a többi piaci szereplőt, hogy a versenyképességük érdekében ők is hasonlóan bánjanak munkavállalóikkal.

A Walmart kampánya csak most kezdődött és nagy kérdés, hogy a szakszervezetek bírják-e majd a küzdelmet, hiszen a New Yorkiak többsége minden bizonnyal elsősorban a saját érdekeit nézi. A Walmart kezében ráadásul ott van aduászként, hogy Philadelphiában, Los Angelesben vagy Chicagóban már engedélyezték áruháznyitásukat.