Az Egyesült Államok városmarketing erőfeszítései, bevalljuk, csak tudatos keresés útján kerülnek a látóterünkbe, de megéri időnként körbenézni, mert belefuthatunk egy-egy kiváló ötletbe.

Cincinnati eredményeiről sem értesültünk volna itthon, ha az Ohioi Gazdaságfejlesztési Társaság ne díjazta volna a város marketing és önkéntesség terén elért eredményeit. Cincinnati tanácsának Gazdaságfejlesztési Részlege (Economic Development Division) indította útjára a Choosecincy weboldalat, amely az egyik legjobban kezelhető, legvilágosabb „üzleti ajánlat” a maga műfajában. A városi honlap korábbi eldugott lapját felváltó befektető-toborzó website nemcsak minden fellelhető gazdasági és demográfiai adatot igyekszik elénk tárni a régióból, de példásan rendszerezi is azokat. Külön utakon bolyonghatnak a telephelyet keresők, a helyi vállalkozók, a polgárok és a beruházók. A futó projektektől az átlagos fizetéseken és a képzettségi adatokon át a beruházásokra vonatkozó adókedvezményekig mindent egy helyen kapunk, zseniális tréképekkel megtámogatva. A kereséseket mappákban, riportokba rendezhetjük, és akár publikálhatjuk is (naná, hogy a) social media accountunkkal.

A másik díjazott projekt két helyi vállalkozó Mike Wagner és John Price által indított közösségi CNDBU önkéntes projekt volt, amely az USA 24. legnagyobb lakóövezetének helyi vállalkozóit mozgósította az elmúlt 17 évben kb. 20 millió dollárt összehozva közösségi célokra. Cincinnati egyébként is aktívnak tűnik a helyi értékek pártolásában, a kisközösségek élénkítésében és a helyi vállalkozások, boltok támogatásában, elég csak az Urbancincy legfrissebb hírei között turkálni.