Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Zöld városimázs – Bólytól Gödöllőig

A környezettudatos gondolkodás, az energiatakarékos városüzemeltetés, zöld gondolatot terjesztő helyi kampányok nemcsak megtakarítást, kellemesebb környezetet, hanem komoly médiafigyelmet is generál a településeknek.

 

Az elmúlt években a zöld imázst az alábbi városok építették legsikeresebben Magyarországon a nyilvánosságban:

 

Bóly – Termálvizes fűtési rendszer

 

Négy éve találtak rá a 84 fokos vízre a baranyai város határában még. A termálvizes fűtési rendszert 2008-ban indították el, az idősek otthonát az iskolát, az óvodát, az uszodát is ezzel fűtik. A fejlesztésről a média többször beszámolt A polgármester tájékoztatása szerint a gázköltségek 55-60 százalékát tudják megspórolni a termálvíz felhasználásával.

 

Pomáz – Klímabarát település

 

A Klímabarát települések szövetségéhez már több település is csatlakozott, de a nyilvánosságban talán Pomáz profitált legtöbbet a kezdeményezésből. A város 2007-ben csatlakozott a szövetséghez, és azóta számos olyan klímabarát lépést tett (Helyi „Éghajlatváltozás és a víz” stratégia kidolgozása, Iskolai „napozás” tanfolyam indítása Meteorológiai állomás az iskolában), amellyel a média figyelmét is felkeltették.

 

Keszthely – Környezetvédelmi kampány

Nagy médiafigyelmet kapott az a keszthelyi kampány, amelynek keretében a városvezetés a fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedés minták elterjesztését népszerűsítette a lakosság körében. A kampány keretében sor került a Mutasd a szemeted, megmondom ki vagy! címet viselő egész napos rendezvényre, a Diák Környezetvédelmi Napra, illetve ismeretterjesztő kiadványok terjesztésére.

Gödöllő – Zöld óvoda

 

Gödöllő sokat szerepelt a médiában ökováros koncepciója és épülő zöld óvodája apropóján, A zöld óvoda környezetbarát, egészséges és  harmonikus környezetet biztosít az itt nevelkedő gyermekek számára. A sószobával is rendelkező óvodát az energiatakarékos megoldások jellemzik, mint például a zöldtető, a napkollektoros vízmelegítő rendszer, valamint a gyerekek környezettudatosságát elősegítendő szelektív hulladékgyűjtő sziget kialakítása.

0 Tovább

Spanyol és holland városok a toplisták élén!

A Eurocities Awards 2010 díjakat a hétvégén osztották ki, és idén is az volt a döntő, hogy a nevezett városok irányítói és testületei milyen eredménnyel voltak képesek fenntartani és fejleszteni városaik életszínvonalát.

Barcelona városa nyerte az Innováció kategória díját, a Do it in Barcelona kampányért, amivel vállalkozókat, kutatókat és posztgraduális hallgatókat céloztak meg. A kampány célja az volt, hogy ezeket a fiatal és egy közösség számára hasznos tevékenységet végző, proaktív embereket a városba csábítsák. A kampány részeként a városba költöző személyek és vállalkozások a várostól a továbbiakban speciális támogatásra is számíthatnak.

Eindhoven a Kooperációs díjat nyerte el, az Eindhoven Brainport - Creating the industries of the Future kampányért, melyben ismételten nem csak a marketing tevékenységet, hanem a hozzá kapcsolódó fejlesztéseket, kutatásokat is díjazták. A kampány célja a városvezetés, a piaci szereplők és társadalmi csoportok együttműködésének megvalósítása volt a város szűkebb régiójának gazdasági lehetőségeinek javításával.

Amszterdam egy társadalmi vitasorozat lebonyolításért kapta a Részvétel díjat, amely során a város irányításának és döntéshozatalának demokratikusabbá tétele volt a központi téma. A sorozat keretében kiállításokat, nyilvános vitákat és előadásokat is szerveztek, ahol több ezer városlakó osztathatta meg véleményét a kérdésben közösségének tagjaival.

0 Tovább

Nagykőrösi cameo a Megasztárban

Kiváló cameo-t láthattunk Nagykőrös polgármesterétől péntek este a TV2 Megasztrárjában. Nem állítjuk, hogy minden város képes elérni, hogy egy tehetsége bekerüljön a tehetségkutató döntőjébe, de ha már igen, akkor miért ne tennénk valamit, hogy a város is reprezentálja magát a milliós nézettségű show-ban. Szeleczki Dávid nagykőrösi származása folyamatosan téma volt, mint ahogy az is, hogy otthon rajongói klubok nézik együtt rendszeresen a műsort.

Innen egyenes út vezetett addig, hogy Liptai Claudia a fiatal énekes legutóbbi dalát követő beszélgetésen kiszóljon a közönség közé, hogy itt a polgármester úr is, és a kamera máris Dr. Czira Szabolcsra irányult. Ez minden bizonnyal jelentős lépés a 24 ezres Pest megyei település számára.

0 Tovább

Ahonnan az eredetiség jön

Az eredetiség korában nincs jobb ajánlólevél egy város számára, ha a kreativitás fellegvárának tartják. Ennél már csak az az előnyösebb, ha webes felületeken is képes ennek hiteles vizuális megjelenítésére. Nem mintha New York, a divat, a zene és a reklám fővárosa magyarázkodásra kényszerülne, de láttuk már elégszer, hogy a "helyi érték" a trendeket követve hol emelkedik, hol esik, így nem árt időnként helyre rakni, hogy mi vagyunk a topon.

Nos, az R+I Creative Befolyásolók (Influencers - How Trends&Creativity Become Contagious) című filmje azt vizsgálja, hogyan terjednek az ötletek, a divat- és életmódtrendek, zenei hóbortok, és persze honnan jönnek. A válasz: New Yorkból. Gól! A filmben csupa-csupa trenddiktáló sajtós, divatdiktátor, kreatív szakmákban dolgozó szólal meg (megismerjük például az urbánus zenei körökben felülmúlhatatlan Fader magazin alapítóit, akik egyébként "lifestyle marketing" ügynökséget visznek, bármit is jelentsen az). A beszélő fejeket nemcsak izgalmas montázsok és info-grafikák törik meg rendre, de gyönyörűen egyszerű képek is a város életéből. A mindössze 13 perces, ingyenes film marketingje sem semmi, olyan website készült hozzá, hogy a magyar nagyjátékfilmesek is megnyalhatnák a tíz ujjukat, fenn van már iPad verzióban, hamarosan publikálják hozzá az aláfestő zenékből készült mixtape-et, és persze lájkolható a Facebookon. Nem mellesleg a francia cég imázsát is alaposan építi.

 

0 Tovább

Oprah Ausztráliát népszerűsíti

Decemberben indul az „Oprah’s Ultimate Australian Adventure” című projekt, amelyet az Ausztrál Turisztikai Hivatal hozott tető alá. Oprah 300 nézővel és 150 fős stábjával meglátogatja Ausztrália legizgalmasabb látnivalóit. A túra alatt természetesen végig forgatni fog a stáb, és a tervek szerint a show két teljes adását az ausztráliai látogatásnak szentelik majd januárban. Az egyik adást mindenképpen az Operaházban rögzítik, amelyet a jeles napra át is keresztelnek majd „Sydney Oprah House”-nak. A vendégek természetesen Ausztrália legnépszerűbb exportcikkei lesznek, így feltűnik a show-ban majd Nicole Kidman, Hugh Jackman, Cate Blanchett és Baz Luhrmann is.

 

 

A 300 fős nézői csapatot sorsolással választják ki, és a Quantas légitársaság gépével szelik majd át az óceánt. A gép pilótája pedig nem más, mint John Travolta lesz.

 

A gigantikus ausztráliai kaland az első olyan alkalom, amikor Észak-Amerikán kívül rögzítik a show-t. Valószínűleg sokat hoz majd Ausztráliának a projekt, hiszen Oprah show-ját átlagosan 40 millióan nézik 147 országban világszerte.

 

Talán Magyarország is belefoghatna hasonló vállalkozásba Stephen Colberttel már amúgy is jó a kapcsolatunk a Megyeri-híd kapcsán. Ide repíthetnénk őt a showjával, néhány magyar származású celeb társaságában. Esetleg a Jolie/Pitt házaspár is mondhatna néhány jó szót az érdekünkben. Celeb pilótánk ugyan nincsen, mert Bochkor Gáborra azért még nem bíznánk rá a sztárok életét...

0 Tovább

Városimázs

blogavatar

Az Image Factory blogja a nemzetközi és magyar városmarketinggel kapcsolatos hírekről tudósít.

Utolsó kommentek