Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Gödöllő, Európa féléves „fővárosa”

Már másfél hónapja Magyarország tölti be az Európai Unió tanácsa soros elnöki tisztjét, és Budapest mellett a fő konferenciahelyszín Gödöllő. Nézzük, a pest megyei város milyen mértékben használja ki a fél évig tartó kitüntetett nemzetközi figyelmet.

Az eddigi városi honlapokhoz képest kellemes meglepetésben volt részünk. A város honlapja rögtön a landing page-en meghatározza magát: „Gödöllő in Europe, Europe in Gödöllő". A honlap természetesen elérhető idegen nyelven is, s választhatunk a különböző felhasználói felületek közül (polgárok, turizmus, gazdaság, ügyintézés, hírek). A felület könnyen kezelhető, és akármikor válthatunk a profilok között. Szerencsére naprakész információk állnak rendelkezésre a honlapon, ezt sajnos nem tapasztalhatjuk minden városnál. Külön érdekesség a videógyűjtemény, mely a különböző tv-csatornák és internetes videómegosztó oldalak várossal kapcsolatos híradásait, kisfilmjeit teszi elérhetővé egy kattintással.

A város jelentős beruházásokat is megvalósított annak érdekében, hogy európai színvonalon fogadhassa a hazánkba érkező diplomákat. Külön érdekesség, hogy az egykori istállóból kiváló minőségű konferenciatermet létesítettek a gyönyörű Grassalkovich-kastélyban.

Összességében megállapítható, hogy város nem akarja elszalasztani ezt a kivételes lehetőséget, amit a féléves EU-elnökség nyújt számára. Így kifejezetten sajnálatos hír, hogy a május 27-ére tervezett nagyszabású EU-csúcs, a Keleti Partnerség csúcstalálkozója elhalasztódik, s erre már csak a lengyel soros elnökség idején kerül sor.

0 Tovább

Zöld városimázs – Bólytól Gödöllőig

A környezettudatos gondolkodás, az energiatakarékos városüzemeltetés, zöld gondolatot terjesztő helyi kampányok nemcsak megtakarítást, kellemesebb környezetet, hanem komoly médiafigyelmet is generál a településeknek.

 

Az elmúlt években a zöld imázst az alábbi városok építették legsikeresebben Magyarországon a nyilvánosságban:

 

Bóly – Termálvizes fűtési rendszer

 

Négy éve találtak rá a 84 fokos vízre a baranyai város határában még. A termálvizes fűtési rendszert 2008-ban indították el, az idősek otthonát az iskolát, az óvodát, az uszodát is ezzel fűtik. A fejlesztésről a média többször beszámolt A polgármester tájékoztatása szerint a gázköltségek 55-60 százalékát tudják megspórolni a termálvíz felhasználásával.

 

Pomáz – Klímabarát település

 

A Klímabarát települések szövetségéhez már több település is csatlakozott, de a nyilvánosságban talán Pomáz profitált legtöbbet a kezdeményezésből. A város 2007-ben csatlakozott a szövetséghez, és azóta számos olyan klímabarát lépést tett (Helyi „Éghajlatváltozás és a víz” stratégia kidolgozása, Iskolai „napozás” tanfolyam indítása Meteorológiai állomás az iskolában), amellyel a média figyelmét is felkeltették.

 

Keszthely – Környezetvédelmi kampány

Nagy médiafigyelmet kapott az a keszthelyi kampány, amelynek keretében a városvezetés a fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedés minták elterjesztését népszerűsítette a lakosság körében. A kampány keretében sor került a Mutasd a szemeted, megmondom ki vagy! címet viselő egész napos rendezvényre, a Diák Környezetvédelmi Napra, illetve ismeretterjesztő kiadványok terjesztésére.

Gödöllő – Zöld óvoda

 

Gödöllő sokat szerepelt a médiában ökováros koncepciója és épülő zöld óvodája apropóján, A zöld óvoda környezetbarát, egészséges és  harmonikus környezetet biztosít az itt nevelkedő gyermekek számára. A sószobával is rendelkező óvodát az energiatakarékos megoldások jellemzik, mint például a zöldtető, a napkollektoros vízmelegítő rendszer, valamint a gyerekek környezettudatosságát elősegítendő szelektív hulladékgyűjtő sziget kialakítása.

0 Tovább

Városimázs Toplista: Debrecen, Gödöllő és Balatonfüred az élen

Az Image Factory és az Observer Budapest Médiafigyelő immár harmadik alkalommal elkészült kutatásában ismét a legjobban kommunikáló hazai városokat kereste. A három kategóriában kihirdetett eredmény szerint a megyei jogú városok között a tavalyihoz hasonlóan Debrecen, a nagyvárosok között Gödöllő, a kisvárosok körében pedig már harmadik alkalommal Balatonfüred imázsa a legvonzóbb a 2009-es médiamegjelenések alapján.

A megyei jogú városok rangsorának dobogóján megismétlődött a tavalyi végeredmény. Debrecen ismét győzni tudott, Szeged második lett, míg Miskolc harmadik helyezést ért el.Debrecen 2009-ben is komoly erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy az ország második legnagyobb városa lévén a vidéki Magyarország fővárosaként jelenjen meg a nyilvánosságban. A város friss, világszínvonalú kulturális intézményrendszerének és sikeres sportéletének köszönhetően még jobban elhúzott riválisaitól. Szegedről a vizsgált időszakban ezres nagyságrendben jelentek meg hírek, melyek legnagyobb hányada pozitív színben tünteti fel a nagyvárost. A város elsősorban a színes kulturális rendezvényekkel, koncertekkel, valamint látványos válságkezelő lépéseivel biztosította be magának újra a második helyet. Miskolc a kategóriája átlagának kétszeresét produkálta a hírmennyiség tekintetében: bár a negatív hírek számát tekintve a harmadik helyen áll (Pécs és Veszprém mögött), emellett a pozitív hírek aránya is itt a legnagyobb. A város kommunikációjában egyértelműen kirajzolódik a két domináns irányvonal: a turistacsalogató kulturális programokra helyezett hangsúly és a közbiztonság javításáért tett erőfeszítések.

0 Tovább

Városimázs

blogavatar

Az Image Factory blogja a nemzetközi és magyar városmarketinggel kapcsolatos hírekről tudósít.

Utolsó kommentek