A nyilvánosságban a városok is többé-kevésbé jól meghatározott imázzsal jelennek meg. Ahogy egy brandnek, úgy egy településnek is megvan a maga karaktere, azonban míg egy márka népszerűségére a termék eladásai alapján lehet következtetni, addig egy város sikerességét csak lényegesen összetettebb módszerekkel lehet megítélni. A mércét jelentő fogyasztók lehetnek a helyiek, akik a választásokon döntenek arról, hogy a város vezetése jól végezte-e a munkáját.
A városvezetéssel való elégedettség legjobb fokmérője az önkormányzati választás. Kíváncsiságból megnéztük, hogy hogyan szerepeltek vasárnap a városimázs toplista élmezőnyének és sereghajtóinak polgármesterei a választáson. Az eredmények magukért beszélnek. A három kategória (megyei jogú város, nagyváros, kisváros) élmezőnyébe tartozó 15 polgármesterből 14-et újraválasztottak. Egyedül Miskolc polgármesterének, Káli Sándornak nem sikerült az újrázás. Ez 93 százalékos arány.
A sereghajtó 15 település esetében azonban csak 9 polgármestert választottak újra. Ez 60 százalékos arány. A hat korábbi polgármester vagy vereséget szenvedett vagy el sem indult a megmérettetésen.
Természetesen nem állítjuk azt, hogy a sikeres szereplés egyértelműen a városimázsnak köszönhető, ugyanakkor meggyőződésünk, hogy van összefüggés a városról kialakított kép és polgárainak elégedettsége között. A stratégiai tervezés, a tudatos kommunikáció ugyanis nem csak kifele „szól”, hanem a helyiek jó közérzetének is záloga. Mindenki sikeres, fejlődő, pezsgő városban szeretné élni és ehhez nem elég, ha a városvezetés sok mindent elkövet ennek érdekében, hanem azt a nyilvánosságban el is kell adni.
Utolsó kommentek