Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A jó városimázs garancia az újraválasztásra?

 

A nyilvánosságban a városok is többé-kevésbé jól meghatározott imázzsal jelennek meg. Ahogy egy brandnek, úgy egy településnek is megvan a maga karaktere, azonban míg egy márka népszerűségére a termék eladásai alapján lehet következtetni, addig egy város sikerességét csak lényegesen összetettebb módszerekkel lehet megítélni. A mércét jelentő fogyasztók lehetnek a helyiek, akik a választásokon döntenek arról, hogy a város vezetése jól végezte-e a munkáját.

 

A városvezetéssel való elégedettség legjobb fokmérője az önkormányzati választás. Kíváncsiságból megnéztük, hogy hogyan szerepeltek vasárnap a városimázs toplista élmezőnyének és sereghajtóinak polgármesterei a választáson. Az eredmények magukért beszélnek. A három kategória (megyei jogú város, nagyváros, kisváros) élmezőnyébe tartozó 15 polgármesterből 14-et újraválasztottak. Egyedül Miskolc polgármesterének, Káli Sándornak nem sikerült az újrázás. Ez 93 százalékos arány.

 

A sereghajtó 15 település esetében azonban csak 9 polgármestert választottak újra. Ez 60 százalékos arány. A hat korábbi polgármester vagy vereséget szenvedett vagy el sem indult a megmérettetésen.

 

Természetesen nem állítjuk azt, hogy a sikeres szereplés egyértelműen a városimázsnak köszönhető, ugyanakkor meggyőződésünk, hogy van összefüggés a városról kialakított kép és polgárainak elégedettsége között. A stratégiai tervezés, a tudatos kommunikáció ugyanis nem csak kifele „szól”, hanem a helyiek jó közérzetének is záloga. Mindenki sikeres, fejlődő, pezsgő városban szeretné élni és ehhez nem elég, ha a városvezetés sok mindent elkövet ennek érdekében, hanem azt a nyilvánosságban el is kell adni.

 

0 Tovább

Városimázs az önkormányzati választások után I.

Az önkormányzati választások után számos régi-új polgármester nyilatkozott a nyilvánosságban, hogy milyen várost szeretne. A nyilatkozatokat olvasva hallgatva úgy érezte az ember, hogy a településvezetőknek konkrét elképzeléseik vannak arról, hogy milyen irányba fejlődjön városuk. A városimázs kutatásunk azonban arra mutatott rá, hogy a városimázs építés még igencsak gyerekcipőben jár Magyarországon. Bízunk abban, hogy politikai oldaltól függetlenül ez a négy év előrelépést fog hozni a tudatos tervezésben és a városok átgondolt stratégián alapulva építik imázsukat a nyilvánosságban.

Az alábbiakban néhány városimázs szempontból érdekes polgármesteri nyilatkozatot idéznénk és elemeznénk:

0 Tovább

Városimázs

blogavatar

Az Image Factory blogja a nemzetközi és magyar városmarketinggel kapcsolatos hírekről tudósít.

Utolsó kommentek