Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Zöld városimázs – Bólytól Gödöllőig

A környezettudatos gondolkodás, az energiatakarékos városüzemeltetés, zöld gondolatot terjesztő helyi kampányok nemcsak megtakarítást, kellemesebb környezetet, hanem komoly médiafigyelmet is generál a településeknek.

 

Az elmúlt években a zöld imázst az alábbi városok építették legsikeresebben Magyarországon a nyilvánosságban:

 

Bóly – Termálvizes fűtési rendszer

 

Négy éve találtak rá a 84 fokos vízre a baranyai város határában még. A termálvizes fűtési rendszert 2008-ban indították el, az idősek otthonát az iskolát, az óvodát, az uszodát is ezzel fűtik. A fejlesztésről a média többször beszámolt A polgármester tájékoztatása szerint a gázköltségek 55-60 százalékát tudják megspórolni a termálvíz felhasználásával.

 

Pomáz – Klímabarát település

 

A Klímabarát települések szövetségéhez már több település is csatlakozott, de a nyilvánosságban talán Pomáz profitált legtöbbet a kezdeményezésből. A város 2007-ben csatlakozott a szövetséghez, és azóta számos olyan klímabarát lépést tett (Helyi „Éghajlatváltozás és a víz” stratégia kidolgozása, Iskolai „napozás” tanfolyam indítása Meteorológiai állomás az iskolában), amellyel a média figyelmét is felkeltették.

 

Keszthely – Környezetvédelmi kampány

Nagy médiafigyelmet kapott az a keszthelyi kampány, amelynek keretében a városvezetés a fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedés minták elterjesztését népszerűsítette a lakosság körében. A kampány keretében sor került a Mutasd a szemeted, megmondom ki vagy! címet viselő egész napos rendezvényre, a Diák Környezetvédelmi Napra, illetve ismeretterjesztő kiadványok terjesztésére.

Gödöllő – Zöld óvoda

 

Gödöllő sokat szerepelt a médiában ökováros koncepciója és épülő zöld óvodája apropóján, A zöld óvoda környezetbarát, egészséges és  harmonikus környezetet biztosít az itt nevelkedő gyermekek számára. A sószobával is rendelkező óvodát az energiatakarékos megoldások jellemzik, mint például a zöldtető, a napkollektoros vízmelegítő rendszer, valamint a gyerekek környezettudatosságát elősegítendő szelektív hulladékgyűjtő sziget kialakítása.

0 Tovább

Mennyi a munkahely, ha zöld?

Az Egyesült Államok a toplisták hazája, van is alapanyag bőven. Igaz, hogy a hazai városokon igazságtalan lenne számon kérni az USA-beliekhez hasonló ötletgazdagságot, de nem szégyen tanulni, például arról, hogyan formáljuk márkává zöldtevékenységeinket. A Daily Green friss publikációja a zöldügyeket veszi górcső alá: a legtöbb és legjobb zöld munkahelyet adó amerikai városokat gyűjti egy csokorba (miután legutóbb a leginkább „sétálható” nagyvárosokról készült gyűjtés). Az élen természetesen a PlaNYC brand alatt 127 zöld kezdeményezést elindító New York áll, őt a 125.000 zöld munkahelyet adó San Francisco követi. Élen szerepel az egyik leginkább gyalogosbarát Boston, az ipari termelését visszafogó (válság van, ugye), egyre inkább a zöldtechnológia felé nyitó Detroit, és Portland is, amely több listán is a leginkább fenntartható városként szerepel.

 

New York zöld arculata

A zöld munkahelyek kérdése nemcsak pozicionálási probléma azonban: az USA-ban az emberek oda mennek, ahol van munka, márpedig 2020-ra 20 millió zöld munkahelyet tűztek ki célul a stratégák (jelenleg 7-800 ezer van). Csak az elmúlt években közel 13 milliárd dollár áramlott a szektorba, amely az átlagos gazdasági növekedés többszörösét produkálta a krízis ellenére is.

0 Tovább

Városimázs

blogavatar

Az Image Factory blogja a nemzetközi és magyar városmarketinggel kapcsolatos hírekről tudósít.

Utolsó kommentek